Contract de prestari servicii de proiectare.
nr. 64/ …..12.2014
Cap. I. PARTILE CONTRACTANTE
Art.1.1 S.C. BEMEL AG S.R.L ,
cu sediul in CONSTANŢA, Str. CUZA – VODÃ, nr. 86B, jud. CONSTANŢA, înscrisã la Registrul Comerţului
sub nr. J13/984/07.05.2012, CIF 30160658, având contul IBAN: RO75INGB0000999903004524,
deschis la Banca ING – Sucursala BUCURESTI, reprezentatã prin Nicula Cristian-Marian,
având funcţia de administrator, in calitate de prestator servicii/proiectant
general, pe de o parte
si,
Asociaţia De Locatari Baneasa Lac, cu sediul in localitatea …………………..,
str. ………….. , nr. …….., judeţul …………………, inscrisa la Registrul Comertului sub
nr. ……………….. având codul de indentificare fiscalã ……………….., deţinând contul
IBAN nr. …………………………………….., deschis la banca ……………………………………., reprezentatã legal
prin ………………………………. în calitate de reprezentant legal al ……………………………… in
calitate de beneficiar ( se va completa cu numele fiecarui proprietar in parte
), au convenit sa încheie prezentul contract
de prestari servicii, cu respectarea urmatoarelor clauze :
Cap. II. DEFINIŢII
Art.2.1. În prezentul contract
urmatorii termeni vor fi interpretaţi astfel :
a. contract – reprezintã prezentul contract şi toate Anexele sale;
b. prestator servicii, proiectant general şi beneficiar – pãrţile
contractante, aşa cum sunt acestea numite in prezentul contract;
c. preţul contractului – preţul plãtibil prestatorului de cãtre
achizitor, in baza contractului, pentru îndeplinirea integralã si corespunzãtoare
a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d. servicii – activitãţi ce vor fi prestate în cadrul contractului;
e. produse – echipamente, maşini, utilaje şi orice alte bunuri
cuprinse in anexa/anexele la prezentul contract şi pe care prestatorul are
obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate conform contractului;
f. forţã majorã – un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care
nu se datoreazã greşelii sau vina parţilor contractante, care nu putea fi prevãzut
la momentul încheierii contractului şi care face imposibilã executarea şi,
respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente : rãzboaie,
revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii
apãrute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivã ci
enunciativã. Nu este considerat forţã majorã un eveniment asemenea celor de mai
sus, care fãrã a crea o imposibilitate de executare,face extrem de costisitoare
executarea obligaţiilor uneia din pãrţi;
j. zi – calendaristicã; an – 365
zile;
k. DTAC – documentaţie tehnicã pentru
autorizaţa de construire;
l. P.Th – proiect tehnic;
m. D.D.E – detalii de execuţie.
Cap. III. INTERPRETARE
Art. 3.1. În prezentul contract, cu
excepţia unei prevederi contrare cuvintele la forma singular vor include forma
plural si vice versa, acolo unde acest lucru este permis de context.
Art. 3.2. Termenul “zi” sau “zile” sau
orice fel de referire la zile reprezintã zile calendaristice dacã nu se
specificã in mod diferit.
Cap. IV. OBIECTUL PRINCIPAL AL
CONTRACTULUI
Art.4.1 Proiectantul geneal se
obligã sã execute şi sã elaboreze pentru beneficiar serviciile de proiectare
dupã cum urmeazã : proiect arhitecturã, şi proiecte de specialitate ( structurã
rezistenţã şi instalatii termice, electrice, sanitare si curenţi slabi ), la
fazele Documentaţie Urbanism, Documentaţie obţinere Avize, Documentaţie Tehnicã
Pentru Autorizaţia De Construire ( DTAC ) şi Proiect Tehnic şi Detalii de Execuţie
( PTh+DE ), si verificare de proiect pentru obiectivul “Transformare acoperiş tip terasã în şarpantã cu pod”, cu funcţiunea
de locuinţã individualã, din localitatea Bucureşti, str. …………………, nr. ………….., sector
… .
Art.4.2. Beneficiarul se obligã sa plãteasca prestatorului preţul de 500
Euro ( 600 Euro pentru cei care nu au certificat de urbanism eliberat deja ), echivalent
in Lei la cursul dn ziua plãţii.
Art.4.3
În executarea lucrãrilor asumate, Proiectantul General, va organiza şi coordona
întreaga activitate de proiectare necesarã realizãrii obiectului contractului.
Cap.
V. PRETUL CONTRACTULUI
Art.5.1. Preţul convenit pentru îndeplinirea
contractului este de 500 Euro ( 600 Euro
pentru cei care nu au certificat de urbanism eliberat deja ) echivalent in
Lei la cursul dn ziua plãţii, valoare ce a fost stabilitã prin negociere directã
cu beneficiarul. Valoarea este aferentã realizãrii serviciilor de proiectare
pentru obiectivul “Transformare acoperiş
tip terasã în şarpantã cu pod”, cu funcţiunea de locuinţã individualã, din
localitatea Bucureşti, str. …………………, nr. ………….., sector …, reprezentând :
Ø
Întocmirea
documentaţiilor necesare obţinerii avizelor cerute prin Certificatul de Urbanism ( sau necesare implementãrii proiectului
). Achitarea contravalorii taxelor pentru emiterea avizelor se va face de cãtre
Prestatorul de servicii, pe baza
documentelor legale intocmite de cãtre emitenţii avizelor, mai puţin contravaloarea
taxei de Autorizaţie de Construire,
taxa ce rãmâne in sarcina beneficiarului;
Ø
Elaborare
documentaţie tehnicã pentru Autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii (
DTAC );
Ø
Elaborare
proiect tehnic ( P.Th. ) faza D.D.E, conform legea 50;
Ø
Verificarea
proiectului tehnic de cãtre specialist verificatori de proiecte atestaţi, pe
specialitãţi pentru toate categoriile de lucrãri.
Cap.
VI. DURATA CONTRACTULUI
Art.6.1. S.C. BEMEL AG S.R.L se
obligã sã efectueze serviciile contractate dupã cum urmeazã :
Ø
1.Întocmire,
verificare şi recepţie proiect tehnic – 45 de zile de la data semnãrii
contractului;
Ø
2.Întocmire
documentaţie obţinere certificate de urbanism şi obţinere certificate de
urbanism – 40 de zile de la data semnãrii prezentului contract, cu rezerva cã
autoritatea emitentã are timp de rãspuns 30 de zile de la data inregistrãrii
documentaţiilor; ( acest articol este
pentru cei ce nu au certificat de urbanism )
Ø
3.Întocmirea
documentaţiilor necesare pentru obţinerea avizelor specificate prin Certificatul
de Urbanism şi obţinerea avizelor specificate prin Certificatul de Urbanism –
40 de zile de la data semnãrii prezentului contract, cu rezerva cã autoritatea
emitentã are timp de rãspuns 30 de zile de la data inregistrãrii
documentaţiilor; ( acest articol se
adaugã ca termen suplimentar la cei care nu au certificat de urbanism )
Ø
4.Întocmire
documentaţie necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de construire şi obţinerea
autorizaţiei de construire - 40 de zile de la data obţinerii tuturor avizelor
specificate prin Certificatul de Urbanism, cu rezerva cã autoritatea emitentã
are timp de rãspuns 30 de zile de la data inregistrãrii documentaţiilor.
Art. 6.2. Punctul 1 din cadrul art.
6.1. se va desfãşura in paralel cu punctele 2,3,4 din cadrul art. 6.1.
Art. 6.3 Prezentul contract înceteazã
sã producã efecte la data semnãrii de cãtre beneficiar a procesului verbal de recepţie finalã a lucrãrii.
Cap.
VII. EXECUTAREA CONTRACTULUI
Art. 7.1. Executarea contractului
începe dupã plata avansului de cãtre beneficiar
şi emiterea ordinului de începere lucrãri.
Cap.
VIII. MODALITÃŢI DE PLATÃ
Art.8.1. Modalitatea de platã agreatã
este urmatoarea:
Realizare proiect complet fazele DTAC
+ PTh + DE şi obţinere avize şi autorizaţie de construire :
a. platã avans 200 Euro la semnarea contractului.
b. platã avans 100 Euro la obţinerea certificatului de urbanism. ( se aplicã doar
la cei care nu au certificat de urbanism )
c. platã avans 150 Euro la obţinerea tuturor avizelor specificate prin
certificatul de urbanism.
d. platã lichidare 150 Euro la obţinerea autorizaţiei de
construire şi predarea documentaţiilor de construire cãtre beneficiar.
Cap.
IX. OBLIGAŢIILE PRINCIPALE ALE PRESTATORULUI.
Art. 9.1. Proiectantul are
obligaţia de a elabora lucrãrile de proiectare prevãzute în contract cu
profesionalism şi promptitudine, în conformitate cu angajamentul asumat şi
propunerea sa tehnicã. Toate soluţiile propuse vor fi avizate/agreate de cãtre beneficiar.
Art. 9.2. Proiectantul este rãspunzãtor de calificarea personalului folosit. Acesta
se obligã sã supravegheze prestarea serviciilor, sã asigure resursele umane,
materialele, instalaţiile şi echipamentele necesare desfãrurãrii serviciilor
prevãzute in contract in mãsura necesitãţii acestora.
Art. 9.3. Proiectantul este obligat sã informeze Beneficiarul asupra tuturor imprejurãrilor neconforme avute cu
situaţia avutã in vedere la contractare.
Art. 9.4. Proiectantul este obligat sã asiste pe Beneficiar si sã-l susţinã tehnic în legaturã cu orice cerinţã
legatã de prezentul contract a acestuia.
Art. 9.5. Proiectantul este obligat sã intocmeascã conform legislaţiei în
vigoare orice documentaţie prevãzutã în prezentul contract. Documentaţia
PTh+DDE va fi predatã beneficiarului numai cu referat de verificare şi vizã de
verificare de cãtre un verificator tehnic de proiect atestat MLPAT, pentru
fiecare specialitate necesarã in parte.
Cap.
X. OBLIGAŢIILE PRINCIPALE ALE BENEFICIARULUI.
Art. 10.1. Beneficiarul se obligã sã plãteascã preţul cãtre prestator, pentru fiecare etapã de
platã, in termen de maxim 5 zile de la data emiterii facturii.
Art. 10.2. În cazul în care beneficiarul nu onoreazã facturile in
termenul de platã prevãzut în prezentul contract, prestatorul are dreptul de a sista lucrãrile şi de a beneficia de
reactualizarea sumei de platã conform Cap. XI. Imediat ce beneficiarul onoreazã factura,
prestatorul va relua
activitatea in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 5 zile.
Art. 10.3. Beneficiarul are
obligaţia de a pune la dispoziţia proiectantului orice facilitãţi sau
informaţii pe care acesta le-a cerut şi pe care le considerã necesare pentru îndeplinirea
contractului.
Art. 10.4. Beneficiarul
are obligaţia sã asigure proiectantului acesul la toate informaţiile aflate
in posesia sa sau disponibile la terţi.
Art. 10.5. Beneficiarul
are obligaţia sã obţinã pentru proiectant permisiunea de acces in zona lurãrilor
pentru a culege date tehnice necesare la desfãsurarea contractului.
Cap. XI. SANCŢIUNI PENTRU NEÎNDEPLINIREA
CULPABILÃ A
OBLIGAŢIILOR
Art. 11.1. În cazul în care, din vina
sa exclusivã, proiectantul nu reuseşte sã îşi îndeplineascã obligaţiile
asumate prin contract, beneficiarul are dreptul de a deduce din preţul
contractului penalitãţi. Penalizarea este de 0,1% pe zi pânã la îndeplinirea
efectivã a obligaţiilor.
Art. 11.2. În cazul in care beneficiarul
nu onoreazã facturile in termen de 5 de zile de la expirarea perioadei
prevazute la Cap. X, Art. 10.1, acesta are obligaţia de a plãti, penalizari de
0,1 % pe zi, din valoarea prezentului contract, pentru fiecare zi de
intarziere, pânã la îndeplinirea efectivã a obligaţiilor.
Cap.
XII. AMENDAMENTE
Art. 12.1. Pãrţile contractante au
dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea
clauzelor contractului, prin acte adiţionale de ambele pãrţi agreate, în cazul
în care pe parcusul derulãrii lucrãrilor prevãzute prin prezentul contract apar
modificãri ale condiţiilor avute in vedere la întocmirea acestuia.
Art. 12.2. Documentaţile întocmite de
Proiectant şi predate Beneficiarului, devin dupã plata acestora, proprietatea
Beneficiarului. Acesta le va utiliza numai pentru obiectivul pentru care au
proiectate si contractate. Proiectul în întregul sãu, sau pãrţi ale acestuia,
nu pot fi copiate, vândute terţilor sau puse la dispoziţia altor Proiectanţi,
fãrã autorizaţa proiectantului General. În caz contrar, acesta va primi
despãgubiri de 300 % din valoarea prezentului contract.
Cap.
XIII. REZILIEREA CONTRACTULUI
Art. 13.1. Nerespectarea obligaţiilor
asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrti, dã dreptul pãrţii
lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune.
Art. 13.2. Beneficiarul işi
rezervã dreptul de a denunţa unilateral contractul in cel mult 30 de zile de la
apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data incheierii
contractului si care duc la modificarea clauzelor contractuale in aşa masurã încât
îndeplinirea contractului nu mai este posibilã.
Cap.
XIV. SOLUTIONAREA LITIGIILOR
Art. 14.1. Beneficiarul şi proiectantul
vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative
directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi intre ei în cadrul
sau în legaturã cu îndeplinirea contractului. Dacã dupã 15 zile de la începerea
acestor tratative neoficiale (amiabile), pãrţile nu reuşesc sã rezolve în mod
amiabil o divergenţã contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sã se soluţioneze
de cãtre instanţele judecãtoreşti din România.
Cap.
XV. COMUNICÃRI
Art. 15.1. Orice comunicare între pãrţi,
referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie sã fie transmisã in
scris.
Art. 15.2. Comunicãrile între pãrţi se
pot face şi prin telefon sau fax, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii
comunicãrii. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii,
cât şi in momentul primirii.
Cap.
XVI. ALTE CLAUZE SI PRECIZARI
Art. 16.1 Limba care guverneazã
prezentul contract este limba românã.
Cap. XVII. INTRAREA IN VIGOARE
Art. 17.1. Prezentul contract intrã in
vigoare la data semnãrii sale.
Art. 17.2. Prezentul contract a fost
incheiat astãzi, ……………………., în douã exemplare, câte unul pentru beneficiar, si unul
pentru proiectant.
Proiectant Beneficiar
S.C Bemel Ag S.R.L
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu